sobota, 26 kwietnia 2014

Wiersze W. Gawłowskiego w "Twórczości"


Kwietniowy numer "Twórczości" wart jest szczególnej uwagi czytelników ze względu na nowe wiersze Wojciecha Gawłowskiego - Don Kichote, Sędzia spraw ludzkich, Bywaj.
Zalecamy uważną lekturę szacownego miesięcznika.

Wiersze przedrukowujemy niżej.


Don Kichote


Ludzkie ciepło chwila szczerozłota
Los pasuje Cię na Don Kichota

Byś rycerzem był tej chorej damy
Która barkiem muska Twoje ramię

Gdy plecami do pleców przywiera 
Otchłań  kurczy się niebo otwiera

Mąż jej cały w śmierci pochylony
Pod powieką popiół i pożoga wojny

Tyś jest młodszy przewaga chwilowa
Śmierć jest zawsze na wszystkich gotowa

Więc potykasz  się z nią Panie z Manczy
Choć na stypach nam   śpiewa i tańczy

Tego świata zgorszenie codzienne
Życie w lęki cierpienia brzemienne

Sięgnie kresu z zaświatem się swata
Gdzie ni męża, ni żony, ni brata.

Ostrów Wielkopolski 22 grudnia 2012 roku




Sędzia spraw ludzkich

Nie mam rodziny
przyjaciół.

W domu czeka
kot.  

Modliłam się,
modliłam żarliwie  
o chorobę nowotworową.

Nie zostałam wysłuchana .
Choroba zabrała matkę.

Jestem sędzią ,
wydaję wyroki.

W opustoszałej sali rozpraw
słyszę chichot losu.

Jak długo można
znosić życie 
mój kocie ?

Ostrów Wielkopolski  12.11.2011



Bywaj !

Przepadają
bez wieści.

Nie wiadomo :
Żywi  czy martwi ? 

Bywa, że 
nim przepadną
zostawią list
lub zadzwonią
by nie wszczynać
poszukiwań.

Być może
ich siły
na dotychczasowe życie
dobiegły kresu.

Bywa ,że
leżą na wznak
w trawie
wpatrując się
w płynne zwierciadło nieba
bezgłośnie krzycząc :

Bywaj, bywaj
bycie ogołocony
jutrzenko litości !

Ostrów Wielkopolski    11.11.2011